Optymalizacja strony internetowej – jak zrobić to dobrze?

Optymalizacja strony internetowej – jak zrobić to dobrze?

Jednym z kluczowych czynników mających wpływ na efekt pozycjonowania strony internetowej jest jej optymalizacja. Śmiało można powiedzieć, że bez optymalizacji SEOdot – pozycjonowanie stron internetowych nie ma sensu. O optymalizacji, czyli dostosowaniu witryny do wytycznych wyszukiwarki, myśleć trzeba już na etapie jej budowy. Warto jest zatem wiedzieć, na czym optymalizacja polega i jak ją właściwie wykonać.

Czym jest optymalizacja stron internetowych?

Ogólnie rzecz ujmując, optymalizacja strony to jej dostosowanie do wytycznych algorytmu wyszukiwarki. Kolokwialnie można powiedzieć, że celem optymalizacji jest sprawienie, aby strona stała się przyjazna wyszukiwarce. Dzięki optymalizacji wszystkie podstrony w ramach witryny są szybciej indeksowane przez wyszukiwarkę, a to bezpośrednio przekłada się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Na samą optymalizację składa się wiele konkretnych czynności. Przede wszystkim wyróżnić można tu optymalizację pod kątem konwersji oraz optymalizację pod kątem użyteczności.

Na czym polega optymalizacja strony pod kątem konwersji?

Pozycjonowanie stron internetowych zawsze zaczynać powinno się od optymalizacji. Kluczowa jest tu optymalizacja pod kątem konwersji. Jej celem jest doprowadzenie do tego, aby użytkownicy odwiedzający stronę realizowali więcej celów. Takim celem może być choćby zakup produktu oferowanego na stronie. W tym celu zidentyfikować należy wszelkie przeszkody, jakie użytkownik może napotkać w drodze od wejścia na stronę do zakończenia transakcji. Innymi słowy, celem optymalizacji jest ułatwienie użytkowi przejścia przez ścieżkę zakupową. Wymaga to dokładnej analizy grupy docelowej. Tylko dzięki temu można zbudować taką strukturę strony, która będzie przyjazna zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarki.

Na czym polega optymalizacja strony pod kątem użyteczności?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych nie będzie również możliwe bez właściwej optymalizacji pod kątem użyteczności. Mowa tu o tym, aby na stronie wprowadzić takie zmiany, które będą odpowiadać na potrzeby użytkowników. Bardzo istotne jest tu zatem właściwe rozpoznanie potrzeb i motywacji odwiedzających stronę. W tym celu wykonuje się różnego rodzaju testy i analizuje zachowania użytkowników. Wiedzieć trzeba, że użyteczność strony na bardzo duży wpływ na jej pozycjonowanie.