Pozycjonowanie stron internetowych

Jak pozycjonować stronę lokalnej firmy?

Pozycjonowanie stron to usługa, z której korzystają nie tylko ogólnopolskie i międzynarodowe korporacje, ale również małe, lokalne firmy. Strategia pozycjonowania w przypadku regionalnych podmiotów jest zupełnie inna niż dla dużych przedsiębiorstw. Jak skuteczne pozycjonować stronę firmy, która kieruje swoją ofertę do mieszkańców najbliższych okolic?

Pozycjonowanie lokalne – co to jest i na czym polega?

Pozycjonowanie lokalne jest szczególnym typem marketingu wyszukiwarkowego, z którego korzystają przede wszystkim firmy o ograniczonym zasięgu. Pozwala ono na promowanie firmy w wyszukiwarce na hasła powiązane z wykonywaną działalnością oraz zasięgiem funkcjonowania. Jak to wygląda w praktyce? Agencja SEO przeprowadza audyt, którego efektem jest m.in. poznanie najbardziej dochodowych fraz kluczowych dla branży przedsiębiorcy. W przypadku poznańskiej restauracji specjalizującej się w kuchni włoskiej taką frazą będzie np. „pizzeria Poznań”. Dla warsztatu samochodowego działającego na warszawskiej Białołęce dobrą frazą kluczową jest „mechanik Białołęka”. Chodzi o wytypowanie takich fraz kluczowych, które odpowiadają faktycznym zapytaniom potencjalnych klientów wpisywanym w wyszukiwarkę Google.

Pozycjonowanie stron to usługa, z której korzystają nie tylko ogólnopolskie i międzynarodowe korporacje, ale również małe, lokalne firmy

Dlaczego tego rodzaju metoda jest polecana lokalnym firmom? Powodów jest kilka:

  • pozycjonowanie na frazy lokalne pozwala precyzyjnie docierać do głównych grup klientów docelowych
  • frazy lokalne generują wartościowy ruch organiczny, który przekłada się na wysoką konwersję
  • frazy lokalne, przez swoją mniejszą konkurencyjność, są łatwiejsze do wypozycjonowania niż frazy ogólnopolskie
  • koszt takiego pozycjonowania jest niższy niż w przypadku promowania fraz ogólnych, co ma znaczenie dla małych firm.

Kiedy warto stosować pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest szczególnym typem marketingu wyszukiwarkowego, z którego korzystają przede wszystkim firmy o ograniczonym zasięgu

Lokalne SEO jest niezwykle użyteczne w przypadku przedsiębiorstw, które działają stacjonarnie, jak i firm, które oferują swoje usługi z dojazdem na określonym terenie. Na ogół celem pozycjonowania lokalnego jest dotarcie do klienta zamieszkującego okolice najbliższe siedzibie przedsiębiorcy. Może chodzić o miasto, dzielnicę, albo większy obszar, jak powiat czy województwo. Z pozycjonowania lokalnego korzystają więc zakłady fryzjerskie i salony kosmetyczne, ale też specjalistyczne sklepy, punkty usługowe i samozatrudnieni fachowcy. Metoda ta wszędzie jest taka sama, choć oczywiście nakład pracy niezbędny do wypromowania danej frazy kluczowej może być różny w zależności od lokalizacji. Pozycjonowanie w Poznaniu (https://seodot.pl/) będzie z pewnością większym wyzwaniem niż w mieście powiatowym, jak np. Legnica czy Suwałki.

Pozycjonowanie lokalne jest niezwykle użyteczne również w przypadku branży turystycznej. W tym przypadku celem nie jest przyciągnięcie do firmy klientów z okolicy, wręcz przeciwnie. Chodzi o to, by o danym przedsiębiorstwie, np. hotelu, agroturystyce, kwaterach prywatnych, dowiedziały się osoby, które dopiero planują podróż w dany region. Pozycjonowanie będzie więc doskonałym sposobem na promocję dla posiadaczy pokoi na wynajem, którzy nie chcą koncentrować się na współpracy z popularnymi portalami bookingowymi i wolą wziąć kwestię reklamy we własne ręce. SEO daje pod tym względem ogromne możliwości i jest jednym z lepszych sposobów na zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów ofertą turystyczną przedsiębiorcy.

Pozycjonowanie lokalne a reklama Google Ads


Usługa Google Ads nie ma wpływu na skuteczność pozycjonowania. Nie zmienia to jednak faktu, że warto korzystać zarówno z reklamy w wynikach organicznych, jak i sponsorowanych. Pozwala to na skuteczniejsze docieranie do świadomości potencjalnych klientów. Dodatkowo Google Ads to dobry sposób na remarketing, czyli przypominanie o produkcie lub usłudze tym klientom, którzy weszli w przeszłości na stronę przedsiębiorstwa, ale nie dokonali na niej zakupu.

Zarówno pozycjonowanie, jak i reklamę Google Ads warto powierzyć profesjonalistom, czyli dobrej agencji SEO. Taki podmiot zadba o to, by działania były prowadzone w sposób przekładający się na możliwie jak największe zyski przedsiębiorcy. Jednocześnie pracownicy agencji dołożą starań, aby budżet przeznaczony na marketing internetowy był wykorzystywany w jak najbardziej efektywny sposób.